Projects

Strategie in actie,
een selectie smakelijke samenwerkingen

Le Pain Quotidien
Wereldwijde merk- en campagnestrategie

  • Merkstrategie
  • Marketingstrategie
  • Campagne & activatie-toolkit
  • Stakeholder Management
  • Agency Management

Samen met het Le Pain Quotidien team, zorgde ik voor een update van hun merkstrategie. Van een focus op “goed voor de planeet”, evolueerde het merk naar een partner voor een bewuste levensstijl met keuzes die goed zijn voor mens én planeet. Zo blijft Le Pain Quotidien trouw aan de aloude missie om mensen samen te brengen rond lekker eten.

Om deze nieuwe positionering uit te dragen in alle markten waar Le Pain Quotidien actief is, ontwikkelde ik in nauwe samenwerking met het creatieve bureau een campagne met focus op merkbekendheid en overweging: “Enjoy the taste of living better”. Deze campagne werkten we uit in toolkit-vorm zodat elke franchisee de elementen kon kiezen die meest relevant waren voor hun markt.

CM VERZEKERINGEN
Future proof Sales & Marketingstrategie

  • Marketingstrategie
  • Campagnestrategie
  • Team empowerment
  • Marketing Leadership

Tijdens een reeks interactieve workshops, begeleidde ik het CM Verzekeringen-team bij het uitwerken van hun merk- en campagnestrategie.

We starten met een grondige analyse van eerdere acties en zoomden in op de data om te begrijpen wat werkte en een duidelijk beeld van de ideale doelgroep te krijgen.

Als strategische sherpa ondersteunde ik het team tijdens de uitwerking van de agentschapsbriefing en de feedback hierop.
Daarnaast ondersteunde ik het team bij het stellen van meetbare en haalbare doelen met heldere KPI’s.

Dankzij deze strategische aanpak kan het team nu zelfstandig verder bouwen aan groei, met een gestructureerde commerciële strategie en een sterke marktpositie.

ALPRO – DANONE 
Merkactivatie en campagneplan

  • Brand Activation
  • Partnership Management
  • Agency Management
  • Stakeholder Management

Alpro staat al meer dan 40 jaar voor plantaardig lekkers. Hun missie is om iédereen te overtuigen van de meerwaarde van plantaardig, wat je reden ook is. Om die missie kracht bij te zetten werkt Alpro samen met Tomorrowland. Op Dreamville, waar de People of Tomorrow overnachten, biedt Alpro heerlijke plantaardige ontbijt-opties aan.

Cut the Cake coordineerde het partnership met Tomorrowland en werkte nauw samen met agentschappen voor de praktische organisatie van de activatie en de bijhorende communicatie, online en op het terrein.

VAR & VLAM
Geïntegreerd marketingplan: Workshop

  • Co-creatie
  • Geïntegreerd marketingplan
  • Workshop facilitatie

In opdracht van VAR, de Vlaamse Audio-Visuele Regie, ontwikkelde en begeleidde Cut the Cake een interactieve workshop met het VLAM-team. Het doel: een blauwdruk maken voor een geïntegreerde marketing- en communicatieaanpak.

Door middel van een co-creatieve werksessie met korte break-outs definieerden we waar de sterktes van beiden elkaar overlapten en kwamen we tot nieuwe ideeën en synergieën voor een hernieuwde samenwerking.

Beide teams noemden de aanpak efficiënt en impactvol, to the point, resultaatgericht en volledig afgestemd op de noden van beide teams.

De workshop werd de start van een sterk hernieuwd partnership.

disclaimer: stockfoto

GENERATION FOOD
Merkstrategie & business plan

  • Merkstrategie
  • Business Development
  • Key Note Speaker

Generation Food, één van de Vlaamse voedselveranderaars, is een samenwerking tussen EIT Food, Boerenbond, UCLL, KULeuven, Proef en Rikolto . Door ondernemerschap te stimuleren willen ze de duurzame voedseltransitie versnellen.

Cut the Cake ontwikkelde een 5-jarenplan om groei en impact te verzekeren.

Op basis van marktonderzoek, formuleerde ik concrete aanbevelingen mbt business model, strategische samenwerkingen binnen het stuurgroepcomité en projectinitiatieven. Ik had ook het plezier de toekomst van Generation Food toe te lichten op de Food Summit.

Door deze strategie werd een solide basis gelegd voor de verdere ontwikkeling van Generation Food als katalysator voor duurzame voeding.

ALPRO – DANONE
Categorie-strategie & Marketingstrategie

  • Categorie-ontwikkeling
  • Geïntegreerde marketingstrategie
  • Portfolio management & innovatie-strategie
  • Agency Management
  • Stakeholder Management
  • Management team

Als Marketing Director & Plant-Based Business Lead was ik verantwoordelijk voor de strategische positionering en groei van het plant-based portfolio.

Ik ontwikkelde strategische marketingplannen, van portfolio-management en innovatie tot shopper- en merk-activaties en sterke media-aanpak, en leidde een team van 12 marketing experts. Onze aanpak werd bekroond met: Silver EFFIE Award 2022 voor de lancering van Alpro, This is not Mlk, Best Dairy Brand Award (GFK & Serviceplan) en onder mijn leiding werd Alpro ook uitgeroepen tot Belgian Marketing Company of the Year.

COCA-COLA BELUX
Marketingstrategie en campagneplannen

  • Geïntegreerde marketingstrategie
  • Campagnestrategie
  • Portfolio management & innovatie-strategie
  • Agency Management
  • Stakeholder Management
  • Team Management

Als Marketing Manager bij Coca-Cola Services, ontwikkelde en implementeerde ik lokale merkstrategieën en activaties, inclusief portfolio- en innovatiebeheer.

Eén van de hoogtepunten was de lokale ontwikkeling van de Coca-Cola Recycling campagne “Koop geen Coca-Cola, als je ons niet helpt recycleren”, waarbij merkcommunicatie, activatie én PR samenkwamen om het belang van sorteren en recyclage tastbaar te maken.

Coca-Cola won – onder andere- de Best Brand Award 2019 (softdrinks, GFK & Serviceplan).