Eten & drinken is mijn love language.
Hi! Ik ben Jolien, drijvende kracht achter Cut the Cake.
Heb je er al eens op gelet dat de beste gesprekken vaak plaatsvinden aan een tafel gevuld met lekker eten en drinken? Als m’n vrienden in de problemen zitten, is mijn natuurlijke reflex om een grote pot spaghettisaus te maken, want dan hoeven ze zich daar alvast geen zorgen meer over te maken. En als er iets te vieren valt, breng ik maar al te graag een lekker stukje taart of ander lekkers mee.
Ik geloof dan ook dat voeding heeft de kracht heeft om mensen te verbinden, en zo de wereld beter te maken.

Het begon allemaal met een pintje…
Die liefde voor eten en drinken loopt als een rode draad door mijn carrière. Ik begon m’n loopbaan als projectcoördinator van de allereerste Open Brouwerijdag, want onze Belgische bieren verdienen hun eigen feestdag.
Weetje: door deze job was m’n allereerste sollicitatiegesprek ooit op café, met een fris Belgisch biertje dabei.
Met een eerste ervaring in organiseren in m’n rugzak, ging ik aan de slag bij Demonstrate, een brand activation agency, waar ik merkactivatiecampagnes ontwikkelde en uitrolde voor iconische love brands zoals Alpro en Ben & Jerry’s. Ik startte er als junior en groeide door tot Activation Director. De voorliefde voor strategie was geboren!
Na bijna 10 jaar aan agentschapskant, was ik benieuwd naar the other side. Die sprong kon ik wachen bij Coca-Cola waar ik startte als experiential marketing specialist. Al snel was ik benieuwd naar het bredere plaatje en en zette de stap naar brand management, waar ik onder andere de rebranding van Fanta en Sprite in België leidde.
Een paar jaar later stond ik als marketing manager aan het roer van de “core sparkling”-afdeling, waar onder andere Coca-Cola, Coca-Cola zero en Fanta toe behoren. Daar stond ik aan de wieg van de eerste “Coca-Cola Recycling”-campagne, een project waar ik nog steeds trots op ben en begeleide ik de lancering van Coke Energy, een spannend nieuw segment voor de frisdrankgigant.
Oude liefde roest niet, dus toen ik telefoon kreeg of ik wou solliciteren voor de functie van marketingdirecteur bij Alpro heb ik maar heel even getwijfeld. Ik groeide op met “de puddingskes” van Alpro, en ook bij Demonstrate realiseerden we samen mooie projecten, een logische keuze dus. Bij Alpro was ik verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van zowel de merken als de plantaardige categorie. Dit omvatte onder andere merkstrategie, portfoliobeheer, productinnovatie, shopper marketing en campagneontwikkeling. Na de fusie met Danone stond ik aan het roer van de plantaardige afdeling binnen Danone, waar ik cross-functioneel samenwerkte met experts in category management, sales, marketing en public affairs om duurzame groei te realiseren.
Zalige jobs waar ik stuk voor stuk met héél veel dankbaarheid op terugblik, maar ik merkte dat ik elk jaar reikhalzend uitkeek naar de periode van de brand plans, wanneer ik écht strategisch aan de slag kon. Het kriebelde om mijn eigen verhaal te beginnen schrijven…
Cut the Cake: strategisch marketingadvies voor impactvolle merken
En dat doe ik nu met Cut the Cake. Ik help bedrijven niet alleen groeien, maar écht impact maken.
Naast de klassieke P’s van marketing (product, price, promo, place) voeg ik nog drie extra P’s toe: people, planet én profit. Geen zorgen, geen geitenwollen sokken hier, maar een pragmatische, toekomstgerichte aanpak.
Ik geloof dat bedrijven en merken door marketing- en duurzaamheidsstsrategie te verbinden, een onschatbare kracht hebben om de toekomst van onze planeet én de mensen te verbeteren. Dus daar zet ik met heel veel plezier mijn schouders onder!
All work, no play?
Naast mijn passie voor m’n eigen zaak, heb ik natuurlijk ook nog andere passies.
Natuurlijk komt hier m’n liefde voor goed eten ook weer naar boven. Verrast worden op restaurant of gezellig thuis koken voor vrienden en familie, I love it. En om dat eten wat te compenseren en gezond te blijven, sport ik met plezier zo’n 4 à 5 uur per week. Had je me 10 jaar geleden gezegd dat ik dat nu zou schrijven, ik had je gek verklaard.. Bij MSA is Sint-Amandsberg ontdekte ik hoe fijn het kan zijn om samen af te zien.
Maar het allergelukkigst ben ik in het water, liefst al (vrij)duikend. Spijtig genoeg zie ik onder water ook mijn eigen ogen hoe klimaatverandering de prachtige riffen aantast, wat me nog éxtra sterkt in mijn overtuiging dat duurzaamheid geen optie is, maar een noodzaak.
Contact Info
Zin in een babbel?
contacteer me voor meer info
of om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen.